Bezpośredni wtrysk paliwa dla TDI®

Skonstruowanie silnika wysokoprężnego pociągnęło za sobą odkrycie nowych metod wtrysku paliwa. Bezpośredni wtrysk paliwa ze względu na zbyt głośny i niespokojny tryb pracy silnika na biegu jałowym stosowano początkowo wyłącznie w samochodach ciężarowych. Inżynierowie Audi udoskonalili i wykorzystali tę metodę wtrysku po raz pierwszy w samochodach osobowych. Krokiem milowym w rozwoju tej technologii było zastosowanie turbosprężarki w roku 1989. Rezultat zaskoczył wszystkich – silniki TDI® osiągnęły moc i moment obrotowy zarezerwowany dotąd dla silników benzynowych, w przypadku momentu obrotowego nawet je przewyższając. Od tej chwili silniki TDI® Audi są synonimem potężnej siły ciągu i dużej mocy, a także niskiego zużycia paliwa i doskonałej charakterystyki momentu obrotowego. Ponadto udoskonalona metoda wtrysku bezpośredniego oraz dźwiękochłonna obudowa silnika gwarantują cichą i równomierną pracę jednostki napędowej. Audi jako jedyny producent w segmencie premium oferuje kombinację technologii TDI® z napędem quattro®, TDI® z przekładnią multitronic® oraz TDI® i technologii Common Rail.