Elektromechaniczny hamulec postojowy

Elektromechaniczny hamulec postojowy trudno porównać z tradycyjnym hamulcem ręcznym. Jest on dużo bardziej odporny na zużycie, zapewnia niezmienną wysoką skuteczność hamowania i nie ulega blokadzie. Elektromechaniczny hamulec postojowy aktywuje się po naciśnięciu przycisku w konsoli środkowej, w miejscu konwencjonalnej dźwigni ręcznej. Podczas ruszania hamulec zwalnia się automatycznie. Także na podjeździe hamulec nie wymaga obsługi manualnej. Zintegrowany z hamulcem asystent podjazdu analizuje włączony bieg, ustawienie pedału przyspieszenia, prędkość obrotową, moment obrotowy oraz kierunek jazdy i kąt przechyłu pojazdu. Pozwala to zapobiec niekontrolowanemu zjazdowi samochodu w tył. Ręczne zwolnienie blokady hamulca jest możliwe tylko wtedy, gdy kierowca jednocześnie naciśnie na pedał hamulca. Również w sytuacji hamowania awaryjnego elektromechaniczny hamulec postojowy gwarantuje wyższą skuteczność niż hamulec tradycyjny, ponieważ proces hamowania odbywa się dodatkowo przy wsparciu systemu ESP. Hamowanie wspiera też system zapobiegający blokadzie kół (ABS) oraz układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBV).