Podwójne wahacze poprzeczne osi

W przypadku zastosowania podwójnych wahaczy poprzecznych osi koło prowadzone jest przez dwa trójkątne wahacze poprzeczne i poprzeczny drążek kierowniczy. Umieszczony na dolnym wahaczu amortyzator teleskopowy przejmuje funkcję wspornika pionowego. Takie zawieszenie kół charakteryzuje się niską wysokością konstrukcyjną i zajmuje mało miejsca, znajdując zastosowanie szczególnie w zawieszeniach sportowych oraz w pojazdach wyposażonych w napęd quattro®. Podwójne wahacze poprzeczne osi nie wymagają dużej przestrzeni, a w połączeniu z właściwie położonym drążkiem kierowniczym zapobiegają jednocześnie gwałtownym reakcjom zmiany obciążenia. Innymi elementami konstrukcji zawieszenia jest oś przednia z wahaczami wzdłużnymi i podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz wahacze trapezowe osi tylnej. (patrz też: oś z kolumnami McPhersona, wielowahaczowa oś tylna, tylna oś zespolona, czterowahaczowa oś przednia)