Przekładnia zautomatyzowana z podwójnym sprzęgłem S tronic

Zautomatyzowana przekładnia z podwójnym sprzęgłem S tronic praktycznie nie dopuszcza do utraty momentu obrotowego podczas przełączania biegów. Gdy pojazd jedzie na drugim biegu układ elektroniczny, na podstawie prędkości jazdy lub obrotów silnika, przewiduje włączenie następnego, np. trzeciego biegu. Przełączenie biegów odbywa się przez rozłączenie jednego i załączenie drugiego sprzęgła, co trwa trzy lub cztery setne sekundy.

W przekładni S tronic mimo zmiany biegów napęd jest przenoszony niemal nieprzerwanie, czego nie da się uzyskać w tradycyjnej skrzyni manualnej. Dlatego przekładnia ta zapewnia sportowy styl jazdy. Zmiana przełożeń zachodzi automatycznie lub manualnie. W trybie automatycznym kierowca może wybrać między obsługą komfortową a programem do jazdy sportowej. Ręczne sterowanie przekładnią odbywa się za pomocą dźwigienek umieszczonych przy kierownicy lub drążka skrzyni biegów.

Bazą techniczną przekładni S tronic jest podwójne sprzęgło, w którym jedno sprzęgło „obsługuje” biegi nieparzyste wraz ze wstecznym, a drugie sprzęgło – biegi parzyste. Włączanie lub wyłączanie z pracy poszczególnych tarcz sprzęgłowych sterowane jest hydraulicznie. Cechą charakterystyczną pracy tej przekładni jest permanentna praca dwóch biegów – jednego, który aktualnie przenosi napęd, i drugiego, który czeka „w pogotowiu”.

Podczas jazdy największą zaletą przekładni S tronic jest duża szybkość przełączania biegów, bez szarpnięć i we właściwym momencie określonym przez układ sterujący. Dlatego przekładnia ta sprawdza się doskonale w jeździe sportowej.