TDI® z technologią Common Rail i wtryskiwaczami piezoelektrycznymi

Technologia Common Rail najnowszej generacji wykorzystuje pompę wysokociśnieniową oraz po jednej listwie rozdzielczej („Rail”) na rząd cylindrów. Maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 1600 barów, o 250 barów więcej niż w przypadku wcześniejszych systemów Common Rail. Wbudowane elementy piezoelektryczne zmieniają swoje wymiary pod wpływem impulsów elektrycznych, wywołując skok iglicy wtryskiwacza. Zaletą tej technologii jest wyjątkowa szybkość i precyzja tego ruchu, co pozwala na bardzo dokładne dawkowanie ilości wtryskiwanego paliwa.

Liczbę wtrysków na jeden cykl pracy można ustalać dowolnie. W niektórych silnikach TDI dochodzi do pięciu wtrysków: W dolnym zakresie obrotów obok wtrysku zasadniczego następuje dodatkowo dwukrotny wtrysk wstępny, w średnim zakresie obrotów pojedynczy. A po przekroczeniu poziomu 2.500 obr./min. dochodzi jeszcze dodatkowo do pojedynczego wtrysku uzupełniającego. W rezultacie redukcji ulega poziom emisji spalin, a sam proces spalania przebiega spokojniej.

Patrz też: TDI®, technologia Common Rail